samhällets normer och könsroller?!

Asså en sak jag reagerade på nr jag kollade lite snabbt på facebook. Jag såg ett test för att se om du är en riktig tjej, förlåt men vad i helvete?! Men kan inte säga så att bara för att en viss person gillar färgen rosa så är den tjejig, jag tycker att det är snyggt när killar har rosa kläder på sig och tycker inet alls det är bögit men samhället är ju uppbygt så att om en kille har något som är tjejigt så är han bög och det stör mig som in i bombens!
så om jag nu fyller i detta testet så ser vi antagligen att jag inte är så mycket tjej som man borde va, eller hur funkar det?
ALLA TJEJER GÖR TESTET-
Är du en riktig tjej?
[] Du har fler än 5 nagellack.
[] Du har en parfym som kostade mer än 500.
[x] Du har lösnaglar/ haft
[x] Har/haft en bild på dig själv som bakgrundsbild på mobilen
[x] Du har minst 5 klädesplagg som du inte använder.
[x] När du var liten ville du vara en prinsessa.
[] Du brukar gå på stan med din mamma.
[x] Du har haft rosa på ditt rum.
[x] Du har färgat håret
[] Du har slingat håret
[x] Du har alltid din mobil med dig.
[x] Du dansar vilt när du är ensam hemma.
[] Du går nästan aldrig hemifrån utan att vara sminkad.
[]Du har inpackning i ditt hår minst en gång i veckan
[] Du älskar att gå till frisören.
[x] Du solar hellre än att bada.

9

DU ÄLSKAR:
[x] Skor
[] Färgen rosa.
[x] Shopping
[] Dekorationer
[x] Speglar
[] Skolan
[] Delfiner
[] Disneyfilmer
[] Ljus
[] Blommor
[] Mjukisdjur

3

Shoppar/shoppat på:
[x] MQ
[] Kompaniet
[x] Victoria's secret
[x] H&M
[] Forever 21
[x] New Yorker
[x] Gina Tricot
[] NK
[] Top Shop
[] JC
[x] BIK BOK
[x] Kappahl
[] CUBUS
[] Sisters
[] ida, josefine
[x] lindex

=8

DU SÄGER OFTA:
[] Whatever
[] Oh my god (omg)
[x] Vet inte
[] Cute
[] Hot
[x] Typ
[] Visst
[] Säkert
[] Ursäkta?
[] Ofta
[] Daaah
[x] LOL

=3

LÄSER: 
[] Frida
[] Cosmopolitan
[] Glamour
[] Elle
[] Gogirl
[] Bravo
[] Julia
[] Wendy
[] Bravo girl
[] Star Flash
[] OKEJ
[] KP

DU GILLAR DESSA FILMER:

[] Elizabetown
[] Eva och Adam
[] Freaky Friday
[] Twilight/New Moon/Eclipse
[] Walk To Remember
[] Remember me
[] Where The Heart Is
[] Just My luck
[] John Tucker Must Die
[] The holiday
[] Girls United
[] How To Lose A Guy In 10 Days
[] Hannah montana the movie
[] In time
[] Knowing

DU BRUKAR KOLLA PÅ:

[] Lost
[] Top modell
[] Project Runway
[] Desperate Housewives
[] The Simple Life
[] Men In Trees
[] 8th & Ocean
[] The OC
[] Laguna Beach/The Hills
[] Nip/Tuck
[] Gilmore Girls
[] One Three Hill
[] Heroes
[] Idol

samanlagt 19

0-15 du är kille
16-25 killtjej
26-35 Du är en tjej

Men jag är väl precis lika mycket tjej som hon som kryssar i alla dom där eller? Jag har ju också tuttar och en fitta eller hur? Så varför skulle jag klassas som en mindra flickaktig person för att jag inte har handlat i en viss affär? eller ser på några tvprogram eller har en asdyr parym. Nej far åt h*vele med dessa normer! Jag tycker att mäniskan kan bestäma själv hur den ska leva oavsätt kön eller läggning eller vad den gillar, lev ditt liv som du vill och skit i vad andra säger och tycker! Det finns bara en som du så visa vem det är! Lev ditt liv som du vill och skit i andra. Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner
RSS 2.0